URL.nl – Privacy- en cookieverklaring
Versie 1.0 | Augustus 2024
URL.nl biedt als domeinnaamregistrar diensten aan voor de registratie van domeinnamen. Wanneer je onze website https://www.url.nl bezoekt of gebruik maakt van onze diensten, verwerken wij persoonsgegevens van jou. Jouw privacy is voor ons van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Onze privacy- en cookieverklaring in het kort
Bij de verwerking van persoonsgegevens houden wij ons aan de AVG. Dit betekent dat wij:
- Onze doeleinden duidelijk vastleggen voordat wij jouw persoonsgegevens verwerken, via deze privacy- en cookieverklaring.
- Zo min mogelijk persoonsgegevens opslaan en enkel de gegevens die nodig zijn voor onze doeleinden.
- Expliciet toestemming vragen voor de verwerking van jouw persoonsgegevens, mocht toestemming verplicht zijn.
- Benodigde beveiligingsmaatregelen treffen om jouw persoonsgegevens te beschermen. Wij leggen deze verplichtingen ook op aan partijen die persoonsgegevens voor ons verwerken.
- Jouw rechten respecteren, zoals het recht op inzage, correctie of verwijdering van jouw persoonsgegevens die bij ons verwerkt zijn.
Voor welke doeleinden gebruiken wij jouw persoonsgegevens?
Jouw gegevens zijn veilig bij ons en wij zullen deze gegevens correct gebruiken. In deze privacy- en cookieverklaring leggen wij uit wat wij doen met informatie die we over jou te weten komen. Door gebruik te maken van onze diensten, verkrijgen wij verschillende soorten persoonsgegevens van jou. Per doeleinde wordt aangegeven welke gegevens wij van jou verkrijgen, met welk doel wij deze gegevens verwerken en hoe lang die worden bewaard. Indien je vragen hebt of wilt weten wat we precies van jou bijhouden, neem dan contact met ons op via de gegevens onderaan deze privacy- en cookieverklaring.
Registreren
Bij bepaalde onderdelen van onze website moet je je eerst registreren. Daarmee maken wij een account voor je aan, waarop je kunt inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- NAW-gegevens
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Bedrijfsnaam
- KvK-nummer
- BTW-nummer
Dit doen wij om de overeenkomst die wij met jou aangaan, uit te kunnen voeren. Wij bewaren jouw persoonsgegevens totdat je je account weer opzegt, of maximaal 2 jaar nadat je voor het laatst hebt ingelogd op je account en geen actieve diensten en/of producten meer bij ons afneemt. We gaan er dan namelijk vanuit dat je geen gebruik meer wil maken van onze dienstverlening. Wij bewaren deze informatie zodat je deze niet steeds opnieuw hoeft in te vullen en zodat we je makkelijker kunnen benaderen als dat nodig is.
Jouw account
Nadat je je geregistreerd hebt, kun je inloggen op je account en heb je toegang tot jouw omgeving, waar je bijvoorbeeld een bestelling kunt plaatsen.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- Accountgegevens
- NAW-gegevens
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Factuuradres
- Betalingsgegevens
- Bedrijfsnaam
- KvK-nummer
- BTW-nummer
Dit doen wij om de overeenkomst die wij met jou aangaan, uit te kunnen voeren. Wij bewaren jouw persoonsgegevens totdat je je account weer opzegt, of maximaal 2 jaar nadat je voor het laatst hebt ingelogd op je account en geen actieve diensten en/of producten meer bij ons afneemt. Wij bewaren deze informatie zodat je deze niet steeds opnieuw hoeft in te vullen en zodat we je makkelijker kunnen benaderen als dat nodig is. Je kunt je accountinformatie aanpassen wanneer je dat wilt in jouw beheeromgeving.
Plaatsen en afhandelen bestelling
Via onze website kun je een bestelling plaatsen voor domeinnaamregistraties. Wanneer je een bestelling bij ons plaatst, laat je bepaalde gegevens achter. Deze gegevens hebben wij nodig om de bestelling af te handelen.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- NAW-gegevens
- Contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer)
- Factuuradres
- Betalingsgegevens
- IP-adres
- Gebruikte webbrowser
Dit doen wij om de overeenkomst die wij met jou aangaan, uit te kunnen voeren. Wij bewaren deze gegevens tot 2 jaar nadat je de bestelling geplaatst hebt. Dit doen wij om je beter van dienst te kunnen zijn, wanneer je niet tevreden bent met onze diensten. Sommige gegevens bewaren wij langer als wij daartoe wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld vanwege de fiscale bewaarplicht).
Nieuwsbrief
Via onze website of via jouw account kun je je aanmelden voor onze nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief informeren wij je periodiek per e-mail over onze diensten, tips en tricks, best practices en promoties.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- Naam
- E-mailadres
Dit doen wij op basis van jouw toestemming. Wij bewaren deze informatie totdat je je afmeldt voor de nieuwsbrief. Je kunt je op ieder moment afmelden. Iedere nieuwsbrief bevat een afmeldlink.
Contact
Op onze website bieden wij verschillende mogelijkheden om contact met ons op te nemen. Dit kan via de mail of via de chatfunctie.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- Naam
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Eventuele informatie die je zelf invult als inhoud van een bericht
Dit doen wij om jouw verzoek om contact met je op te nemen netjes af te kunnen handelen en om de overeenkomst hiertoe met jou uit te voeren. We bewaren deze informatie zolang als dat nodig is voor dit contact of tot maximaal 3 maanden nadat wij voor het laatst contact met je hebben gehad, omdat we er zeker van willen zijn dat we je vraag of klacht goed hebben afgehandeld.
Sollicitaties
Heb je gereageerd op één van onze vacatures of heb je een open sollicitatie ingestuurd? Dan verwerken wij jouw persoonsgegevens om jouw sollicitatie in behandeling te kunnen nemen.
Hiervoor verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- NAW-gegevens
- Contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer)
- Curriculum Vitae
- Motivatiebrief
- Salarisindicatie
- Referenties
- Eventuele overige informatie die je meestuurt met jouw sollicitatie
Dit doen wij ter voorbereiding op het eventueel sluiten van een arbeidsovereenkomst. Jouw sollicitatiegegevens bewaren wij tot maximaal 6 weken nadat de functie is vervuld. Wij bewaren deze gegevens zodat wij contact met je kunnen opnemen in het geval de functie binnen de proeftijd opnieuw vrijkomt. Wanneer we jou op dit moment geen functie kunnen aanbieden, kunnen we – met jouw toestemming – de sollicitatiegegevens nog een jaar langer bewaren. Je kunt je toestemming op elk moment intrekken door ons een e-mail te sturen. Indien je bij ons komt werken, bewaren wij jouw sollicitatiegegevens in het personeelsdossier. Dit dossier wordt bewaard zolang dit noodzakelijk is en ten aanzien van de sollicitatiegegevens tot maximaal 2 jaar na indiensttreding.
Een social media- en internet-onderzoek kan onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure. Dit is noodzakelijk om te kunnen waarborgen dat bij het aannemen van nieuw personeel ons imago in stand blijft. Wij doen dit dan ook op basis van ons gerechtvaardigde belang. Wij zoeken hiervoor op je naam op Google en eventuele profielen op diverse social media. Dit uiteraard voor zover deze profielen openbaar zijn; wij zullen je niet vragen om ons toegang te verlenen tot een afgeschermde social media-pagina of een connectie met ons te maken. De resultaten van het onderzoek worden met je besproken. Mocht je hier bezwaar tegen hebben, dan kun je dit per e-mail aangeven op het moment dat je solliciteert.
reCAPTCHA
Wij gebruiken de reCAPTCHA service van Google Inc. (Google) om onze website te beschermen tegen spam en misbruik. Om Google reCAPTCHA te laten werken, wordt het IP-adres van een websitebezoeker, de muisbewegingen en mogelijk ook andere data verzameld. Deze informatie wordt hiervoor verstuurd naar en verwerkt door Google. Door deze informatie te analyseren kan Google opmaken of wij te maken hebben met een echte websitebezoeker of een robot. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar de privacyverklaring van Google.
Wanneer kunnen we jouw persoonsgegevens delen met derden?
Wij delen jouw persoonsgegevens enkel met derden wanneer dit op basis van de huidige wetgeving is toegestaan. Het kan voorkomen dat wij jouw persoonsgegevens aan derde partijen verstrekken, omdat:
- wij hen hebben ingeschakeld om bepaalde gegevens te verwerken;
- dat nodig is om de overeenkomst met jou uit te voeren;
- je hier toestemming voor geeft;
- wij hier een gerechtvaardigd belang bij hebben;
- wij dat wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld als de politie dat eist bij een vermoeden van een misdrijf).
De partijen die in onze of jouw opdracht persoonsgegevens verwerken, zijn:
- IT-leveranciers en -dienstverleners
- Betalingsdienstverleners
- Partners
Om onze diensten te kunnen verlenen, kunnen wij jouw persoonsgegevens verstrekken aan partijen die zijn gevestigd buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Wij doen dit alleen indien er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van persoonsgegevens. Dit betekent bijvoorbeeld dat we een modelovereenkomst van de Europese Commissie gebruiken of afspraken maken over de omgang met persoonsgegevens.
Worden je persoonsgegevens beveiligd?
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen met betrekking tot de te verrichten verwerkingen van persoonsgegevens, tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking (zoals onbevoegde kennisname, aantasting, wijziging of verstrekking van de persoonsgegevens).
Social media buttons
Op onze website maken wij gebruik van social media buttons, welke je doorgeleiden naar de social media platforms. Je krijgt hierdoor de optie om ons te volgen en om content te delen binnen het netwerk. Ook zul je advertenties tegenkomen op je social mediapagina. De buttons zijn werkzaam vanwege stukjes code die afkomstig zijn van de social medianetwerken. Als je wilt weten wat de social media platforms doen met jouw persoonsgegevens, lees dan de desbetreffende privacyverklaring:
- Facebook (privacyverklaring)
- Twitter (privacyverklaring)
- LinkedIn (privacyverklaring)
- Instagram (privacyverklaring)
Cookies en vergelijkbare technieken
Op onze website gebruiken we cookies en vergelijkbare technieken (hierna: cookies), zoals een retargeting pixel, van onszelf en van derde partijen. Cookies zijn informatiebestandjes die bij het bezoeken van een website automatisch kunnen worden opgeslagen op of uitgelezen van het apparaat (zoals PC, tablet of smartphone) van de bezoeker. Dat gebeurt via de webbrowser op het apparaat. Wij gebruiken cookies om:
- Functionaliteiten van de website mogelijk te maken (technische en functionele cookies)
- Het gebruik van de website te analyseren en op basis daarvan de website gebruiksvriendelijker te maken (analytische cookies)
- Gepersonaliseerde advertenties te kunnen laten zien (marketing cookies en retargeting pixel)
Wanneer je onze website voor het eerst bezoekt, tonen wij een melding met uitleg over cookies. Hierbij zullen we, voor zover wij dat verplicht zijn, vragen om jouw akkoord voor het gebruik van cookies.